Thursday, March 21, 2013

In bed with a mosquito



Bermalam dengan nyamuk
(In bed with a mosquito)


Katanya, “Semalam, nikmat tidurku benar-benar terganggu.  Dalam kelambu ada seekor nyamuk!  Sejak semalam aku jadi sedar sebenarnya aku bukanlah terlalu kecil untuk membuat perubahan.”  

Ya, ini kalilah.

Sila rujuk: Teh Chi-Chang, UMNO-NOMICS, The Dark Side of The Budget, REFSA, 2012:108.  Ia berbunyi begini, “ If you think you’re too small to make a difference, you’ve never been in bed with a mosquito.”

2 comments:

Unknown said...

Maaf, mungkin tak kena pada tempat/masanya, tapi saya ingin bertanya..

Di mana boleh saya cari Senjakala oleh Baharudin Kahar? Dan, masih menjual sate lagikah dia?

Terima kasih

barajiwa said...

Kali terakhir kami menziarahinya (lupa bila tarikhnya), dia menjual sate. Nanti saya tanyakan kawan-kawan Paksi. Saya tak miliki Senjakala, cuma Cerita Adam. Menarikkah Senjakala?

Tk.