Monday, September 2, 2013

Penyokong Umno tak perlu bimbang



Teks kawan (saya taip/sunting semula biar lengkap) tentang RON95 malam ini:


“Ni minyak RON 95 naik 20 sen. Entah sampai rumah ke tidak saya balik nanti.  Saya dekat tempat kerja sekarang.  Minyak motosikal dah rezab.  Khabarnya stesen minyak dah penuh dengan kenderaan. Silap-silap balik menyoronglah.”

Saya balas: Tawakal dan doalah jangan sampai jadi begitu.

Teks keduanya:  Bukan saya seorang. Ramai kawan-kawan tengah risau; orang Banting, Jenjarum, Morib, Kapar, Meru, Shah Alam, USJ dll.  Jenis isi minyak ikut duit  bukan ikut tangki.  Dekat Pulau Indah ini ada satu saja stesyen minyak.  Adalah yang nanti tersadai.  Saya berserah kepada Allah tapi marah pada rakyat Malaysia yang sokong Umno.  Tapi BR1M adakan?

Teks kedua saya:  Orang-orang yang pangkah Umno/BN tak ada masalah.  Mereka ada stesyen minyak berasingan yang khusus.  Tinggal tayang kad ahli saja.





       



No comments: